Gå kurs

Om du som hundägare vet hur du ska göra, har du de bästa förutsättningar för ett gott liv tillsammans med din hund. Att träna med sin hund, leder till en fin kontak och ett utvecklande samarbete. Och när din hund vet vad som förväntas av den och var gränserna går mår den bra och känner sig tygg.

Att gå kurs tillsammans är nog den bästa investeringen du kan göra för att få en bra relation med hunden, samt att den fungera i samhället och utvecklas som individ.

Våra aktiviteter och utbildningar arrangeras i samarbete med Studiefrämjandet.

Kurstitel:

Kostnad / Tillfällen:

Planerad start:

Information:

Bruksprov Patrull

Ej planerad.

En grundkurs i bruksprov patrull där du som hundägare tillsammans med din hund får grundläggande kunskaper om hur en patrullhund arbetar. Inriktning på tävling, med individanpassad träning.

Vardagslydnad

1200kr (+ medlemsavgift). 6st kurstillfällen.

ej planerad

Vardagslydnad vänder sig til hundar över 6 månader, kursen kommer innehålla följande: Gå fint i koppel, komma på inkallning, passivitetsträning, hantering/miljöträning.

Anmälan STÄNGD

Allmänlydnad fortsättning

Ej planerad.

Den här kursen är för dig som kanske inte vill tävla, men ändå få en bättre kontakt och lydnad med din hund, och träna in de moment som behövs i vardagen.
Sitt, ligg, stanna, kom, vänta, hantering och även lite prova på

Förkunskaper: kursen allmänlydnad

Valpkurs

1200kr (+ medlemsavgift).

vill man ha BVD bok o studiehäfte 1500 kr

6st kurstillfällen.

Kursendatum:

2, 9, 16, 23, 29/4 och 7/5.

2024-04-02

Valpkurs är för dig som har en valp från 12 Veckor till 6månader.Vi fokuserar på att skapa en bra och trygg grund i relationen mellan dig och din nya fyrfotade vän. Här får du och din valp tillsammans träna Kontaktövningar, inkallning, hundmöten, hantering mm. Kursen består av både teori och praktik under 6 tillfällen.

Anmälan ÖPPEN

Viltspårskurs

Ej planerad.

På viltspårskurs lär du och din hund er att spåra viltspår som aktivering alternativt inför prov som godkänd eftersökshund för vilt.

Apellklassens Lydnad

1000kr (+ medlemsavgift). 6st kurstillfällen.

Kursendatum:

19/3, 19/3, 2/4, 16/4, 29/4, 14/5

2024-03-19

För dig som vill tävla i bruksprov, appellklass. Moment som ingår är budföring, framförgående, platsliggande, linförighet, inkallning, läggande och hopp över hinder.

Förkunskaper: Allmänlydnad tex att ni kan jobba tillsammans med andra hundar inom synhåll. Belöningsbaserad träning där vi varvar teori och praktik. Varje moment kommer teoretisk och praktiskt att visas så att du har verktyg för fortsatt träning. Individanpassas efter varje ekipage.

ANMÄLAN ÖPPEN

Rallylydnad

Ej planerad.

Vi går igenom alla skyltar i nybörjarklass både praktiskt och teoretiskt.På fredagen teoretisk genomgång samt visning med hund. Lördagarna innehåller praktiska övningar. Kursmaterial med skyltbeskrivning ingår i kursen.

Lydnadskurs

Lydnadskurs!

En kurs för dej som vill träna/tävla i startklass eller lydnadsklass 1.

Individanpassad träning sker till största del med ett ekipage i taget, men du bör ha en hund som kan arbeta tillsammans med dig i grupp med andra hundar.

Genomgång av alla moment praktiskt och teoretiskt så att du får verktyg för att kunna fortsätta utveckla momenten.

Instruktör:

Inger Olsén mail: kbkinger@gmail.com mobil: 076-8509337 skicka gärna sms då jag jobbar natt, tack!